پرسش‌های متداول


می‌توانید از شاخص زیر برای مشاهدهٔ واژه‌نامه استفاده کنید

آ | ا | ب | پ | ت | ث | ج | چ | ح | خ | د | ذ | ر | ز | ژ | س | ش | ص | ض | ط | ظ | ع | غ | ف | ق | ک | گ | ل | م | ن | و | ه | ی | همه

صفحه:  1  2  (ادامه)
  همه

چ

سؤال:

چرا برخی از درسهای خود را در میز کارم نمی بینم؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:51 صبح)
پاسخ:

درسها در ابتدای هر ترم، پس از انتخاب واحد، توسط مدیر سیستم به سامانه اضافه می شود. استاد هر درس و دانشجویان درس، عضو درس می شوند.
اگر پس از ورود به سامانه، همه درسهای ترم جاری خود را در میز کارتان نمی بینید، احتمالا نام شما به عنوان استاد درس، برای درس مورد نظر ثبت نشده است. لطفا مراتب را از طریق لینک ارتباط با مدیر در میان بگذارید تا نام شما توسط مدیر به عنوان استاد آن درس اضافه شود.


سؤال:

چرا تقویم من شمسی نیست؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:14 صبح)
پاسخ:

تقویم به طور پیش فرض، شمسی است. اگر تقویم شما شمسی نیست:
۱- ابتدا به سامانه وارد شوید.
۲- از منو بالا -نزدیک اسم و عکستان- روی ترجیحات کلیک کنید. 
۳- در صفحه باز شده، روی ترجیحات تقویم کلیک کنید و تقویم دلخواه را شمسی انتخاب کنید.
در همان صفحه می توانید موارد دیگری را نیز تنظیم کنید.


سؤال:

چرا دانشجویانم درس را نمی بینند؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:50 صبح)
پاسخ:

همه درسها در اول ترم توسط مدیر سیستم به سامانه اضافه می شود. منتها همه درسها به طور پیش فرض پنهان هستند.
اگر می خواهید درسی را فعال کنید، اولین کار این است که درس را از حالت پنهان خارج کنید.
برای این منظور:
  1. پس از کلیک روی نام درس و وارد شدن به صفحه درس، روی تصویر چرخ دنده سمت چپ کلیک کنید تا یک منو باز شود.
  2. در منو باز شده روی گزینه پیکر بندی کلیک کنید.
  3. در صفحه باز شده، برای گزینه قابل مشاهده بودن درس، گزینه نمایش را انتخاب کنید.
  4. در انتهای صفحه روی ذخیره و نمایش کلیک کنید.
برای راهنمایی بیشتر، فیلم آموزشی را ببینید.


سؤال:

چرا در اکانت من در سامانه lms درسهای اضافی وجود دارند؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:28 صبح)
پاسخ:

انتخاب واحد اصلی شما در سامانه erp است و ملاک سامانه سادا erp است.
سامانه lms فقط برای یادگیری و محتوای دروس است.
اگر شما درسی را در انتخاب واحد اولیه گرفته اید واین درس را در حذف و اضافه حذف کرده اید، ممکن است این درس هنوز در اکانت شما در سامانه lms وجود داشته باشد.
سامانه های lms و سادا erp در حال حاضر به صورت اتوماتیک به هم متصل نیستند.
ما بعد از حذف و اضافه فقط افراد را به درس اضافه کرده ایم و حذف صورت نگرفته است. بنابراین اگر شما درسی را در اکانتتان می بینید که اضافی است و در انتخاب واحد erp شما نیست، نگران نباشید. می‌توانید به استاد درس بگویید نام شما را از درس حذف کند.
البته اگر نام شما در آن درس بماند هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. بنابراین فقط و فقط ملاک اصلی انتخاب واحد سامانه erp می‌باشد.


سؤال:

چرا فیلم کلاس آنلاین من بلافاصله در سامانه قرار نمی‌گیرد؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:47 صبح)
پاسخ:

ویدئو ضبط شده کلاس آنلاین بلافاصله در سامانه قرار نمی‌گیرد. سامانه ابتدا فرآیندهایی را روی جلسه ضبط شده انجام می‌دهد و بعد آن را منتشر می‌کند. این مدت زمان ممکن است از یکی دو ساعت تا بیش چند روز، بسته به مدت زمان کلاس و مشغول بودن سرور، طول بکشد.
بنابراین اگر شما موقع کلاس آنلاین، جلسه کلاس خود را ضبط کرده‌اید، نگران نباشید. فایل آن بعد از انجام فرآیندهای مورد نیاز، در همان صفحه کلاس آنلاین، زیر قسمت فیلم‌های ضبط شده قرار خواهد گرفت.
اگر موقع کلاس، فراموش کرده‌اید که کلاس را ضبط کنید یا بعد از چند روز فایل ضبط شده در سامانه قرار نگرفت، لطفا نام درس و تاریخ و زمان دقیق شروع کلاس (نه شروع ضبط) را از طریق فرم ارتباط با مدیر ارسال فرمایید.




سؤال:

چرا نمی‌توانم فیلم‌های ضبط شده کلاس آنلاین را دانلود کنم؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:43 صبح)
پاسخ:

سامانه کلاس آنلاین، ویدئوهای ضبط شده را به فرمت ویدئو نگهداری نمی‌کند بلکه برای کم کردن حجم، آن را به صورت html5 ذخیره می‌کند. بنابراین ارائه‌ها قابل دانلود نیستند و فقط می‌توانید آن را در مرورگر خود ببینید. اما فایل صدا و وب کم آن قابل دانلود است.
برای دانلود صدای ضبط شده، موقع پخش فیلم در مرورگرتان، در قسمت سمت راست صفحه، راست کلیک کنید و می‌توانید فایل را دانلود کنید.
برای اینکه کل فیلم را داشته باشید، می‌توانید از نرم‌افزارهای ضبط صفحه نمایش استفاده کنید. نمونه‌ای از نرم‌افزارهای ضبط صفحه نمایش و نیز کم کردن حجم آن، در قسمت ویدئوهای آموزشی، بخش مخصوص استادان قرار گرفته است.


سؤال:

چرا پس از وارد شدن به سامانه، درسهای ترم جاری خودم را نمی بینم؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:25 صبح)
پاسخ:

دانشجویان فقط درسهایی را می‌توانند ببینند که قبلا استاد آن درس، درس را از حالت پنهان درآورده و فعال کرده باشد. اگر استاد شما، درس را فعال کرده و سایر دانشجویان کلاس، درس را می بینند اما شما نمی بینید، احتمالا نام شما در شرکت کنندگان آن درس ثبت نشده است. در این صورت می توانید به استاد درس مراجعه کنید و از ایشان بخواهید که اسم شما را در آن درس اضافه کند.
در صورتی که مشکلی داشتید، مراتب را از طریق فرم ارتباط با مدیر اطلاع دهید.


سؤال:

چگونه با مدیر سامانه تماس بگیرم؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:15 صبح)
پاسخ:

اگر مشکلی در سامانه دارید یا برای ارسال هر گونه پیامی به مدیر سامانه، در منو بالا یا زیر صفحه روی تماس با مدیر کلیک کنید. یک فرمی برای شما باز می شود، موارد را در فرم بنویسید و ارسال کنید. محتویات فرم شما به مدیر سامانه ایمیل خواهد شد و مدیر در صورت نیاز با شما تماس خواهد گرفت.


سؤال:

چگونه حضور و غیاب دانشجویان را در کلاس به صورت الکترونیکی انجام دهم؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:57 صبح)
پاسخ:

حضور و غیاب را می توانید در کلاس توسط نرم افزار تلفن همراه سامانه و یا بدون نرم افزار تلفن همراه و صرفا با مرورگر خود انجام دهید.
خوبی این سیستم این است که دانشجویان نیز می توانند وضعیت حضور و غیاب خود را در سیستم ببینند. همچنین امکانات دیگری نیز از قبیل گزارش گیری و غیره دارد.
برای استفاده از امکانات حضور و غیاب، بایستی ابتدا جلسات درس را به درس اضافه کنید.
برای این منظور، به صفحه درس بروید و در هر بخشی که قصد دارید فعالیت حضور و غیاب اضافه کنید، ابتدا درس را در حالت شروع ویرایش قرار دهید و سپس روی گزینه افزودن یک فعالیت یا منبع کلیک کنید.
در صفحه باز شده، گزینه حضور و غیاب را انتخاب کنید. جلسات درس را می توانید به صورت اتوماتیک با گزینه افزودن جلسه ایجاد کنید.


سؤال:

چگونه رمز عبور خود را عوض کنم؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:13 صبح)
پاسخ:

برای عوض کردن رمز عبور، ابتدا در سامانه وارد شوید. سپس از منو بالا سمت چپ - زیر نام شما- روی ترجیحات کلیک کنید. در صفحه باز شده روی تغییر رمز عبور کلیک کنید و رمز خود را تغییر دهید.



صفحه:  1  2  (ادامه)
  همه