پرسش‌های متداول



در حال حاضر بر اساس زمان آخرین تغییر به صورت صعودی مرتب شده است ترتیب نمایش: بر اساس زمان آخرین تغییر به صورت نزولی | بر اساس زمان تعریف

صفحه:  1  2  3  (ادامه)
  همه

سؤال:

فیلم‌های آموزشی سامانه را از کجا دانلود کنم یا ببینم؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:05 صبح)
پاسخ:

فیلم‌های آموزشی در صفحه ویدئوهای آموزشی قرار گرفته است که از منو بالای صفحه یا پایین صفحه یا از لینک زیر در دسترس است.


سؤال:

این سامانه چیست و چه کارکردی دارد؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:06 صبح)
پاسخ:

سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه خلیج فارس، محیطی جذاب و مفید برای یادگیری و ارتباط با دانشجویان می‌باشد. این وب سایت امکانات زیادی دارد از قبیل: ارائه محتوای دروس از قبیل جزوات درس، مراجع درس و غیره، دادن تکلیف به دانشجویان به صورت زمانی و اجازه آپلود تکالیف توسط دانشجویان، گرفتن کوییز از دانشجویان، تالار گفتگو، اطلاع رسانی نمرات دانشجویان، نظرسنجی، حضور و غیاب و غیره.


سؤال:

چگونه نام کاربری و رمز عبور خود را بازیابی کنم؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:11 صبح)
پاسخ:

نام کاربری دانشجویان، شماره دانشجویی آنها و رمز عبور برای اولین ورود، کد ملی شخص می‌باشد. پس از ورود لطفا رمز عبور خود را عوض کنید. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید، در صفحه ورود روی گزینه نام کاربری و رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ کلیک کنید. در صفحه باز شده می توانید با وارد کردن نام کاربری خود یا ایمیل خود، رمز خود را بازیابی کنید.
اگر ایمیل درستی در سایت قبلا ثبت کرده باشید، سیستم یک ایمیل به شما می فرستد و می توانید رمز عبور خود را بازیابی کنید. لطفا پوشه اسپم ایمیل خود را نیز نگاه کنید. اگر ایمیلی دریافت نکردید یا مشکلی داشتید، مراتب را از طریق لینک تماس با مدیر مطرح کنید.


سؤال:

چگونه رمز عبور خود را عوض کنم؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:13 صبح)
پاسخ:

برای عوض کردن رمز عبور، ابتدا در سامانه وارد شوید. سپس از منو بالا سمت چپ - زیر نام شما- روی ترجیحات کلیک کنید. در صفحه باز شده روی تغییر رمز عبور کلیک کنید و رمز خود را تغییر دهید.


سؤال:

چرا تقویم من شمسی نیست؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:14 صبح)
پاسخ:

تقویم به طور پیش فرض، شمسی است. اگر تقویم شما شمسی نیست:
۱- ابتدا به سامانه وارد شوید.
۲- از منو بالا -نزدیک اسم و عکستان- روی ترجیحات کلیک کنید. 
۳- در صفحه باز شده، روی ترجیحات تقویم کلیک کنید و تقویم دلخواه را شمسی انتخاب کنید.
در همان صفحه می توانید موارد دیگری را نیز تنظیم کنید.


سؤال:

چگونه با مدیر سامانه تماس بگیرم؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:15 صبح)
پاسخ:

اگر مشکلی در سامانه دارید یا برای ارسال هر گونه پیامی به مدیر سامانه، در منو بالا یا زیر صفحه روی تماس با مدیر کلیک کنید. یک فرمی برای شما باز می شود، موارد را در فرم بنویسید و ارسال کنید. محتویات فرم شما به مدیر سامانه ایمیل خواهد شد و مدیر در صورت نیاز با شما تماس خواهد گرفت.


سؤال:

حداقل احتیاجات مورد نیاز برای کلاس آنلاین چیست؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:21 صبح)
پاسخ:

بهتر است قبل از ورود به کلاس آنلاین، حداقلهای مورد نیاز را چک کنید.
مرورگرهای پیشنهادی عبارتند از:
Desktop/Laptop: Chrome, Firefox or Edge (latest versions) 
Mobile iOS (12.2+): Safari Mobile 
Mobile Android (6.0+): Chrome Mobile 
برای کاربرانی که از موبایل می‌خواهند استفاده کنند:
  • برای بهترین نتیجه اینترنت موبایل 4G یا حداقل 3G نیاز است.
  • بهتر است، قبل از ورود به کلاس، نرم افزارهایی که از اینترنت استفاده می‌کنند را ببندید و هنگام وصل شدن، نرم افزارهای دیگر یا شبکه های اجتماعی را استفاده نکنید.
  • استادان بهتر است برای ارائه از موبایل استفاده نکنند چون به اشتراک گذاشتن صفحه ممکن احتمالا امکان‌پذیر نخواهد بود.
برای کاربرانی که از لپتاپ یا کامپیوتر دسکتاپ استفاده می‌کنند:
  • کامپیوتر شما بایستی حداقل دو گیگ رم و پردازنده حداقل یک گیگاهرتز داشته باشد. اغلب کامپیوترها این حداقل ها را دارند.
  • برای پهنای باند شما بایستی حداقل نیم مگابیت برای آپلود و یک مگابیت برای دانلود داشته باشید. برای چک کردن پهنای باند خود می توانید از سایتهایی مانند https://speedtest.net استفاده کنید.
  • مرورگرهای کروم، فایرفاکس و مایکروسافت Edge مناسب هستند.
  • در سیستم عامل مک از سافاری هم می ‌توانید استفاده کنید اما گزینه شیرینگ صفحه نمایش در سافاری کار نمی‌کند.
  • برای صدا، اکیدا توصیه می‌شود که از هدست استفاده کنید. نیازی نیست که هدست گران قیمتی را خریداری کنید، بلکه یک هدست معمولی که میکروفون هم داشته باشد کافی است. قبل از خرید هدست لطفا پورت بلندگو و میکروفون کامپیوتر خود را بررسی کنید (دوتایی است یا یکی) و بعد هدست مناسب را تهیه کنید.
  • اگر از لپتاپ استفاده می‌کنید وب کم و میکروفون آن خوب است اگر در محیط ساکتی هستید.
  • استادان اگر مجبور نیستند، صفحه نمایش خود را به اشتراک نگذارند و از  گزینه آپلود در کلاس آنلاین استفاده کنند. اگر می‌خواهند که صفحه نمایش خود را نیز به اشتراک بگذارند، پهنای باند مناسبی نیاز دارند (برای آپلود حداقل یک مگابیت).
  • اگر امکان‌پذیر است برای کیفیت و کارایی بهتر به جای شبکه وایرلس از شبکه سیمی (Lan) استفاده کنید.


سؤال:

آیا برای اتصال به سامانه و استفاده از آن اینترنت نیاز است؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:24 صبح)
پاسخ:

این سامانه، روی سرورهای داخلی دانشگاه نصب است. بنابراین برای استفاده از آن فقط شبکه داخل دانشگاه نیاز است. فقط کافی است که دستگاه خود را به یکی از شبکه های دانشگاه (مانند شبکه وایرلس) متصل کنید. اما در نرم افزار تلفن همراه برای گرفتن آنلاین نوتیفیکیشن بایستی به اینترنت جهانی وصل باشید.


سؤال:

چرا پس از وارد شدن به سامانه، درسهای ترم جاری خودم را نمی بینم؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:25 صبح)
پاسخ:

دانشجویان فقط درسهایی را می‌توانند ببینند که قبلا استاد آن درس، درس را از حالت پنهان درآورده و فعال کرده باشد. اگر استاد شما، درس را فعال کرده و سایر دانشجویان کلاس، درس را می بینند اما شما نمی بینید، احتمالا نام شما در شرکت کنندگان آن درس ثبت نشده است. در این صورت می توانید به استاد درس مراجعه کنید و از ایشان بخواهید که اسم شما را در آن درس اضافه کند.
در صورتی که مشکلی داشتید، مراتب را از طریق فرم ارتباط با مدیر اطلاع دهید.


سؤال:

چرا در اکانت من در سامانه lms درسهای اضافی وجود دارند؟

(آخرین ویرایش: جمعه، 2 خرداد 1399، 11:28 صبح)
پاسخ:

انتخاب واحد اصلی شما در سامانه erp است و ملاک سامانه سادا erp است.
سامانه lms فقط برای یادگیری و محتوای دروس است.
اگر شما درسی را در انتخاب واحد اولیه گرفته اید واین درس را در حذف و اضافه حذف کرده اید، ممکن است این درس هنوز در اکانت شما در سامانه lms وجود داشته باشد.
سامانه های lms و سادا erp در حال حاضر به صورت اتوماتیک به هم متصل نیستند.
ما بعد از حذف و اضافه فقط افراد را به درس اضافه کرده ایم و حذف صورت نگرفته است. بنابراین اگر شما درسی را در اکانتتان می بینید که اضافی است و در انتخاب واحد erp شما نیست، نگران نباشید. می‌توانید به استاد درس بگویید نام شما را از درس حذف کند.
البته اگر نام شما در آن درس بماند هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. بنابراین فقط و فقط ملاک اصلی انتخاب واحد سامانه erp می‌باشد.



صفحه:  1  2  3  (ادامه)
  همه