اعلانات سایت

آزمون‌های دروس عمومی

از مدیر سامانه در

آزمونهای دروس عمومی از روز یکشنبه ۱۵ تیر تا چهارشنبه ۱۸ تیر برگزار خواهد شد. نکات زیر در مورد این آزمونها شایان توجه است:

  • ساعت شروع آزمون ممکن است کمی نسبت به ساعت اعلام شده قبلی متفاوت باشد مثلا با نیم ساعت تاخیر شروع شود. پس از ورود به سامانه در صفحه درس می توانید ساعت شروع آزمون را ببینید.
  • اگر درسی را در حذف و اضافه حذف کرده اید یا تغییر گروه داده‌اید یا در حذف نهایی حذف کرده‌اید، ممکن است آن درس هنوز در میزکارتان حذف نشده باشد. این مسئله جای نگرانی نیست. ملاک انتخاب واحد شما سامانه erp است. بنابراین وجود درس اضافی در میزکارتان مشکلی ایجاد نمی کند اما دقت کنید که درسهایی که انتخاب واحد کرده‌اید را در میزکارتان داشته باشید. اگر درسی را انتخاب واحد کرده اید و در میز کارتان آن را نمی بینید، با استفاده از فرم تماس با مدیر که لینک آن در زیر تمام صفحات سایت است، مشکل خود را مطرح کنید. 
  • با کامپیوتر یا با گوشی تلفن هوشمند می‌توانید در آزمونها شرکت کنید اما اگر کامپیوتر در دسترستان است، بهتر است با کامپیوتر شرکت کنید. اگر با گوشی آیفون در آزمون شرکت کنید، در پاسخ به سوالات تشریحی که در آنها بایستی به صورت صوتی یا تصویری (با استفاده از دوربین گوشی) پاسخ دهید، دچار مشکل خواهید شد.
  • فرصت پاسخ دادن به هر سوال یک بار است و پس از آن نمی‌توانید به سوالات قبل برگردید.

مخصوص دانشجویان و استادان دانشکده‌های مهندسی، نفت و گاز، معماری و فنی و مهندسی جم

از مدیر سامانه در

قابل توجه استادان و دانشجویان دانشکده‌های مهندسی، نفت و گاز، هنر و معماری و فنی و مهندسی جم

کلاسهای آنلاین این دانشکده‌ها تا اطلاع ثانوی در سامانه وبینار  Adobe Connect دانشگاه نیز قابل انجام است. نکات زیر در این مورد شایان توجه است:

۱- دانشجویان عزیز برای کلاسهایی که با این سیستم برگزار می‌شوند، احتیاجی نیست که به این سامانه (lms) بیایید بلکه با همان لینک و رمزی که استاد درس در اختیارتان قرار داده است، مستقیماً می‌توانید وارد کلاس آنلاین خود شوید.

۲- تمام نرم‌افزارهای مورد نیاز، در صفحه نرم‌افزارهای ضروری در منو بالا و پایین این سامانه در دسترس است.

۳- برای تمام استادان تمام وقت و مدعو این دانشکده‌ها اکانت کاربری ساخته شده است. نام کاربری با نام کاربری سامانه lms یکسان است و پسورد کد ملی می‌باشد. دانشجویان احتیاجی به اکانت کاربری در سامانه وبینار ادوبی کانکت ندارند.

۴- برای استادان، تمام جزییات و شیوه کار با سامانه، در قالب یک ویدئو در قسمت ویدئوهای آموزشی این سامانه قرار داده شده است.

۵- ویدئو آموزشی دانشجویان نیز به زودی در قسمت ویدئوهای آموزشی قرار خواهد گرفت.

قابل توجه دانشجویان و استادان محترم

از مدیر سامانه در

برای استفاده بهینه تر از این سامانه، توصیه‌های زیر را مد نظر قرار دهید. امیدواریم بتوانیم با خرید سخت افزارهای جدید، مشکلات را کم تر کنیم. پیشاپیش از همکاری شما سپاسگزاریم:

- اگر کلاس آنلاین ندارید، لطفا زمانی برای انجام کارهای دیگر به سامانه مراجعه کنید که اوج کاری سامانه نباشد. ساعتهای اوج حدود ساعتهای ۱۰ تا ۱۷ می‌باشند. 

- برای آشنایی با سامانه، ویدئوهای آموزشی و پرسشهای متداول را بخوانید. لینک این صفحات در بالا و پایین سایت موجود است.

- استادان محترم حتی الامکان در کلاس آنلاین از به اشتراک گذاشتن وب کم (دوربین) اجتناب کنید.

در کلاس آنلاین، استادان محترم سعی کنید از به اشتراک گذاشتن مانیتور خود اجتناب کنید. اگر از همان محیط تخته سامانه استفاده می‌کنید، بسیار خوب و بهینه است. اما اگر می‌خواهید فایلی را با دانشجویان به اشتراک بگذارید،  آپلود کردن، بهتر و بهینه‌تر است. بهتر است فایل ارائه خود را به صورت PDF در آورید و بعد آپلود کنید، چون سامانه کلاس آنلاین، فایلها را ابتدا به PDF تبدیل می‌کند. حجم فایل آپلودی و نیز تعداد صفحات آن اگر زیاد باشد، هم در آپلود کردن و هم در ارائه، سرعت را کم میکند. بنابراین برای فایلهای حجیم یا صفحات زیاد، فایل را به چند قسمت تقسیم کنید و هر بار ارائه یک فایل را آپلود کنید.

- برای کلاسهای آفلاین، در صورت تمایل می‌توانید فایلهای خود را در سامانه‌های ابری نظیر Google Drive (15G)، pCloud (10G)، OneDrive (5G)، DropBox (2G) آپلود کنید (اعداد داخل پرانتر، ماکزیمم حجم رایگان این سرویسها به گیگابایت است) و بعد لینک آن را در صفحه درس بگذارید.

- پس از تمام شدن کلاس آنلاین، حتما گزینه End Meeting را استفاده کنید نه Log out. اگر لاگ اوت کنید، تا زمانی که دانشجویان داخل کلاس هستند، کلاس بسته نخواهد شد. 


موضوعات مورد بحث قدیمی‌تر...